Klantenbinding

Lead nurturing, 7 redenen om er ook mee te beginnen

Lead nurturing, wat is het eigenlijk? Een lead verandert niet zomaar in een klant. Hiervoor is een vertrouwensband nodig. Ook zal een lead overtuigd moeten raken van uw toegevoegde waarde. Dit proces kunt u actief organiseren en versnellen. Dat is lead nurturing. Als je lead nurturing automatiseert kun je lead nurturing ook toepassen op grote schaal.…

Lees meer

4 praktische adviezen om van je klanten fans te maken

De meest fundamentele marketingvragen zijn door de jaren heen niet echt veranderd. Vragen als: –    Hoe kom ik aan klanten? –    Hoe houd ik mijn klanten vast? –    Hoe doe ik meer met de klanten die ik al heb? De antwoorden op deze vragen zijn wel veranderd. Logisch, want de wereld om ons heen verandert continu.…

Lees meer

Winnen van de neergaande roltrap

Geef jij je klanten altijd direct waar ze om vragen? Henry Ford zei: “als ik mijn klanten had gevraagd wat ze wilden, hadden ze om een sneller paard gevraagd”. Henry Ford gaf een auto. Wat klanten willen is niet altijd het beste voor ze. Hier kun je je als dienstverlener in onderscheiden. Door je (potentiële) klanten…

Lees meer

Je eigen markt creëren

Is het mogelijk om een monopoliepositie voor jezelf te creëren te midden van al je concurrenten? Kun je iets leveren dat nergens anders verkrijgbaar is? In ieder geval is het een boeiende vraag om als dienstverlener over na te denken. Helaas komen de meeste dienstverleners er nooit achter hoe dit te realiseren. De uitdaging zit hem niet zozeer in…

Lees meer

De dienstverlener als tuinman

Een business transactie heeft twee belangrijke kenmerken: Expertise – de dienstverlening Een goede verhouding tussen de vraag van de klant en de oplossing van jou als dienstverlener. Vertrouwen – de dienstverlener De klant weet meestal nog niet volledig wat hij kan verwachten van jou als dienstverlener. Kom je je afspraken na? Is wat je zegt over…

Lees meer