Lead nurturing, wat is het eigenlijk? Een lead verandert niet zomaar in een klant. Hiervoor is een vertrouwensband nodig. Ook zal een lead overtuigd moeten raken van uw toegevoegde waarde. Dit proces kunt u actief organiseren en versnellen. Dat is lead nurturing. Als je lead nurturing automatiseert kun je lead nurturing ook toepassen op grote schaal. […]

Lead nurturing, 7 redenen om er ook mee te beginnen

Lead nurturing, wat is het eigenlijk? Een lead verandert niet zomaar in een klant. Hiervoor is een vertrouwensband nodig. Ook zal een lead overtuigd moeten raken van uw toegevoegde waarde. Dit proces kunt u actief organiseren en versnellen. Dat is lead nurturing.

Als je lead nurturing automatiseert kun je lead nurturing ook toepassen op grote schaal. Met bijvoorbeeld honderden leads tegelijk.

Nu 7 redenen om te starten met lead nurturing.

#1 Snelle lead response

Snel contact opnemen is een goede manier om te connecten met een nieuwe lead. Sales studies tonen aan dat 35% tot 50% van de opdrachten gaat naar degene die als eerste reageert. Dit heet lead response. Het verhogen van je lead response vergroot je kansen!

#2 Je kunt jezelf als dé expert promoten

Dat je een expert in iets bent wil nog niet zeggen dat leads dit ook zo zien. Het proces van lead nurturing is uitermate geschikt om uw expertise te demonstreren. Stap voor stap raken jouw leads meer bekend met wat je voor hen kunt betekenen.

#3 Regelmatig contact houden

Als je geregeld van je laat horen raken leads vertrouwd met je. Maak de communicatie iedere keer relevant met een positieve insteek. Mensen reageren op positiviteit en toegevoegde waarde.

#4 Interesses van leads identificeren

Wanneer je nieuwe content aan jouw leads presenteert kijk je naar de respons. Zo kunt je meten waar jouw leads het beste op reageren. Jouw communicatie wordt door lead nurturing steeds doelgerichter en effectiever.

#5 Leadprofielen ontwerpen

Door leadprofielen te ontwerpen kun je gerichte marketing toepassen. Een leadprofiel is bijvoorbeeld: Hans, leeftijd 40+, werkzaam in regio Zuid, gemiddelde technische kennis, weinig ervaring met X, etc. Al jouw leads die in dit profiel passen vallen dan intern onder het leadprofiel “Hans”. Als je “Hans” content op maat geeft, zal de respons zo’n 50% hoger liggen ten opzichte van algemene content.

#6 Door lead nurturing maken leads 23% sneller besluiten

Leads die aandacht en toevoegde waarde krijgen maken 23% sneller een besluit om met jou of je bedrijf in zee te gaan, blijkt uit onderzoek. Ze zijn simpelweg sneller overtuigd van jouw dienst of product.

#7 Nieuwe leads zorgen voor nog meer leads

Zogenaamde “nurtured leads” zijn veel meer bereid jouw toegevoegde waarde (bijvoorbeeld content) met anderen te delen. Zeker als je hen dit vriendelijk vraagt. Als je lead nurturing toepast kunnen jouw leads exponentieel toenemen.

Kortom: start vandaag nog met lead nurturing.