Neuromarketing

6 onbewuste prikkels waar klanten op reageren

Denk je dat je vooral rationele keuzes maakt? Dat valt in de praktijk toch tegen. En dat geldt ook voor jouw klanten! Dit blijkt uit onderzoek vanuit de neuromarketing. Bij neuromarketing worden de hersenactiviteiten van mensen bestudeerd op het gebied van marketing. Men komt er nu bijvoorbeeld achter dat veel (aankoop)beslissingen toch vaak meer emotioneel dan rationeel zijn. Zelfs als klanten denken dat ze dit vooral rationeel doen. Neuromarketing onderzoekt daarmee…

Lees meer

Het geheim van de juiste vragen

Als dienstverleners hebben we een business die draait om relaties. Over het algemeen geldt: hoe sterker de relatie, des te meer mogen we voor de klant doen. Maar waarom eigenlijk? Een sterke relatie maakt het voor de klant erg moeilijk je te vergelijken met iemand anders, een dienstverlener met wie de klant niet zo’n sterke relatie heeft. De kunst…

Lees meer

Vrijheid die klanten aantrekt

Als dienstverlener heeft u klanten nodig. De klant stelt u in staat om te doen waar u goed in bent (en hopelijk ook wat u leuk vindt). U hebt de klant nodig, maar de klant heeft u ook nodig. De klant heeft u nodig om zijn “probleem” of vraagstuk door u op te laten lossen. Tot zover…

Lees meer