Uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen niet langer dan 2 á 3 seconden willen wachten voordat je website is geladen.
Vervolgens scannen ze je website binnen één seconde. Binnen die seconde wordt vaak al de keuze gemaakt of een bezoeker op je website blijft, of weer weg klikt.
Mensen gaan in eerste instantie ook geen lappen tekst lezen. Hooguit de koppen. Ze zijn enorm snel afgeleid. Het internet is één-en-al afleiding.
Probeer daarom in één pakkende zin in grote letters aan te geven waarom een bezoeker op jouw website zou moeten blijven. Geen lang verhaal.
Zo voorkom je dat bezoekers snel je website weer verlaten.
Websitebezoekers zijn bezig met "What's in it for me". Vertel daarom niet over jezelf. Vertel over de problemen die jij oplost. Problemen waar jouw potentiële klanten mee zitten. Waar ze 's nachts wakker van liggen. Dat pakt hun aandacht in de eerste kostbare seconden. Daarvoor willen ze wel wat langer op je website blijven.
De eerste tips die ik wil je geven zijn:
In de volgende les leer ik je meer over teksten schrijven. De teksten op je website bepalen namelijk of bezoekers blijven. Of gaan.