Les 10: Hoe doe je een super goed aanbod?

Als je de lessen tot nu toe hebt gevolgd sta je hier, of werk je daar naartoe. Je hebt dan:

  • Een mini-cursus of eBook.
  • 10 opvolgende contactmomenten (e-mails) met tips. Heb je een mini-cursus, dan heb je de contactmomenten al. Scheelt weer.
  • Een e-mailprogramma.
  • Een (slimme) website waarmee je e-mailadressen kunt verzamelen.

Op een gegeven moment zijn de 10 contactmomenten voorbij. Nu kun je een aanbod doen. Dat mag ook iets later. Maar na 10 contactmomenten zijn potentiële klanten er klaar voor. Gemiddeld genomen dan.

Een aanbod dat ze niet kunnen weerstaan. Dat is wat je nodig hebt.

Maar hoe doe je dat?

  • Doe simpelweg een onweerstaanbaar aanbod.
  • Verwoord je aanbod slim.

Doe een onweerstaanbaar aanbod

Wil je dat je klanten ja zeggen? Doe zo'n goed aanbod dat het echt moeilijk is om nee te zeggen. Dat is een onweerstaanbaar aanbod.

Waarom zou je dit doen?

  • Omdat je er een nieuwe klant bij wilt.
  • En een nieuwe klant is vaak een terugkomende klant.
  • En het is veel makkelijker je diensten opnieuw aan te bieden aan bestaande klanten.
  • Je klant is gelijk blij met de goede deal of hoge waarde die hij krijgt.

Dit onweerstaanbare aanbod kan ook eenmalig zijn. Om je klant je dienstverlening of product te laten ervaren. Demonstreren is de sterkste vorm van overtuigen.

Waarde omhoog of prijs omlaag?

Of allebei. Maar dat zijn de opties die je hebt. Begin met extra toegevoegde waarde voordat je je prijzen verlaagt. Ik geef je een aantal tips om de waarde van je aanbod te verhogen.

Let op, dit is wat anders dan het standaard aanbod op je website. We hebben het nu over een persoonlijk aanbod na afloop van je mini-cursus. Een extra beloning voor degenen die je tips gelezen hebben.

Geef iets extra's
Iets wat je niet standaard aanbiedt. Een telefonisch adviesgesprek. Een gratis product (welkomsgeschenk) zoals eenmalig massageolie bij een massage. Een aantal extra extreem waardevolle tips. Waardebon. Iemand anders meenemen naar de workshops voor 50% van de prijs. Wees creatief.

Urgentie
Veranderen is tegennatuurlijk. Het liefst houden we alles zoals het is. We weten dat dit niet kan. Maar de meesten van ons voelen zich oncomfortabel bij veranderingen.

Je hebt een zetje in de rug nodig. Om de stap te zetten een product te kopen of een dienst af te nemen.

Aanbiedingen creëren urgentie. En ze zijn er niet alleen voor de verkopende partij. Juist ook voor de kopende partij. Want zo heb je een goede reden om te kopen. Je kunt het nu naar jezelf verantwoorden.

Je hebt toestemming nodig van jezelf. En je wilt er een goed gevoel aan overhouden. Dat je de juiste beslissing hebt gemaakt.

Als je slechts tijdelijk iets extra's krijgt of korting krijgt... dan is dat een hele goede reden om nu actie te nemen. Zo werkt dat nou eenmaal.

Urgentie is je vriend. Voor verkoper én koper.

Schaarste
Maak je aanbod beperkt voor bijvoorbeeld de eerste 5 klanten die ja zeggen. Of geef alleen iets extra's aan hen. Je hebt dan ook gelijk urgentie te pakken.

Garantie
Potentiële klanten vinden het soms lastig op dat moment een keuze te maken. Het is ons aangeleerd ergens een nachtje over te slapen

Niets mis mee. Maar soms leidt uitstel tot afstel. Jij gelooft natuurlijk 100% in je dienst of product. En je weet dat je potentiële klant er blij van wordt.

Je kunt dan garantie geven.

  • Niet blij? Dan krijg je je geld terug. Geen addertjes onder het gras.
  • Kies je nu (urgentie), dan krijg je er ook garantie bij. Zeg vrijuit dat je dit doet omdat je zeker weet dat men blij van wordt van jouw dienst of product. En dat je hen graag wilt helpen de knoop door te hakken. Je laat zien dat je de twijfel snapt en dat je graag helpt.

Conclusie

Een onweerstaanbaar aanbod gaat niet alleen om extra waarde toevoegen of (eenmalig) je prijs verlagen. Urgentie, schaarste en garantie geven je klanten het zetje in de rug dat ze nodig hebben. En gewend zijn om te krijgen.

Huiswerk

Welk onweerstaanbaar aanbod ga jij doen? Waarom haken potentiële klanten nu af? En welke extra waarde kun jij bieden zodat ze wel ja zeggen? Geef iets extra's, maak gebruik van urgentie, schaarste en bied garantie.

Onweerstaanbaar aanbod van Platform Pro

Veel websites lopen continu achter de feiten aan. Ze worden niet voorzien van de nieuwste technieken en marketinginzichten. Dat is jammer en leidt er vaak ook toe dat je website gaat dalen in Google.

Maar stel dat je website altijd up-to-date is. Ook als Google haar algoritme verandert. Of wanneer er nieuwe beveiligingstechnieken zijn. Of nieuw marketingonderzoek. Je denkt nu misschien, dat klinkt allemaal fantastisch, maar wat gaat dat kosten. Dat is het onweerstaanbare aanbod dat ik je wil doen. De investering in een slimme website van Platform Pro is namelijk vergelijkbaar met wat je voor bijvoorbeeld Netflix zou betalen, maar levert je veel meer op dan alleen plezier, het levert je ook nieuwe klanten op.

Benieuwd naar het aanbod? Ga hieronder verder. En als je besluit om gebruik te maken een slimme website van Platform Pro zijn er ook een aantal mooie bonussen voor je.