Leads

Leads zijn aanvragen van een prospect of potentiële klant. Dit kan zowel een persoon zijn als een bedrijf. Ook wordt er onderscheid gemaakt tussen een suspect en een prospect. Het verschil is dat je met een suspect nog nooit contact hebt gehad en met een prospect wel.

Een lead kun je verkrijgen door een e-mailformulier (opt-in formulier) op je website, via online adverteren of bijvoorbeeld via social media. Dit heet lead capturing. De mate waarin je ze weet om te zetten in klanten heet conversie.

Met de mogelijkheden van het internet worden leads steeds meer online via websites verzameld. Het voordeel hiervan is dat je er zo heel veel tegelijk kunt verzamelen. Door alle processen daarna ook te automatiseren wordt het nog effectiever.

Via lead marketing kun je vervolgens kijken wie het meest geschikt zijn om direct contact mee op te nemen. Je gaat dan op zoek naar de qualified lead.

Verander websitebezoekers in klanten!
50%

In dit boek leer je hoe je van websitebezoekers klanten maakt. Verander jouw website in een werknemer. Een werknemer die 24/7 werkt aan het boeien en binden van nieuwe klanten. Leer hoe je met honderden tot duizenden potentiële klanten in contact kunt staan via slimme marketing.